17.10.14

Healthy peanutbutter pancakes | Food

Hoi! Waarschijnlijk kennen de meeste van jullie ze wel; de healthy bananen pannekoekjes. Vandaag maakte ik een variant met pindakaaspoeder! Benieuwd naar het recept? 
Ik volg nu inmiddels zo'n 20 healthy accounts op instagram, waar ik elke dag wel inspiratie uit haal. Bijna elke dag zie je dan wel van deze healthy pannenkoekjes voorbij komen. Ik maak nu best vaak deze pannenkoekjes, en deze keer maakte ik een variant met pindakaaspoeder. Ik gebruik de pindakaaspoeder van de Bodyenfit shop, maar je kan ook gewone pindakaas gebruiken. Als topping gebruikte ik wat honing en yoghurt, wat echt een heel lekker/fris effect geeft! Ook zou je er eventueel nog wat pindakaas aan kunnen toevoegen als topping , maar anders werd het voor mij te machtig!
Wat heb je nodig voor 7 pancakes? 
- 1 banaan
- 1 ei 
- 5 eetlepels Speltmeel/ Havermoutmeel (kan ook amandelmeel als je dat hebt)
- Theelepel kaneel 
- Pindakaas/Pindakaaspoeder (2 eetlepels)
- Kokosnootolie
- Honing
- Yoghurt

Hoe ga je te werk ?
1 Mix alle ingrediĆ«nten bij elkaar, behalve de kokosnootolie. 
2 Schep met een juslepel de pancakes in de pan , de kokosnootolie gebruik je als olie.
3 Stapel ze op elkaar op een bord en doe er honing overheen, en eventueel yoghurt.
4 Klaar!

2 comments:

  1. Oeh lekker lijkt met het!
    www.liefslaaura.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Wauw ziet er zo lekker uit! Ik wil dit echt is proberen!

    ReplyDelete

Search